INTELLISTAMP vennotenaanbod

exclusief voor vennoten van CiPAL DV

Bevolkingsattesten mét Intellistamp: een besparing voor burger én bestuur!

IntelliStamp is een technologie die u toelaat om documenten juridisch sluitend digitaal ”te stempelen” (of te ondertekenen).

De IntelliStamp maakt daarbij elk document authentiek en fraudebestendig.

Gecombineerd met burgerzaken, betekent dit dat elke Cipal-vennoot vier attesten via een digitaal loket kan aanbieden aan zijn burgers. De burger kan dit thuis afdrukken en de stempel bewijst de authenticiteit. Dit aanbod past ook perfect in het actieplan “Vlaanderen Radicaal Digitaal” van de Vlaamse regering.

 

Het aanbod

Het gratis aanbod bestaat uit een standaard E-loket en de IntelliStamp-technologie voor de volgende vier attesten van de dienst burgerzaken:

  • A42: samenstelling gezin
  • A38: getuigschrift van woonst
  • A29: Historiek adressen
  • A44: Nationaliteitsbewijs

Uw bevolkingstoepassing kan van een willekeurige dienstaanbieder afkomstig zijn. De integratie met eigen back-office toepassingen of eigen E-loket en website, om te komen tot een volautomatisch loket, is hierin niet begrepen.

Winst voor de burger

  • hij moet zich niet meer naar het loket verplaatsen
  • hij moet geen rekening houden met openingsuren
  • hij kan deze attesten de klok rond aanvragen
  • hij krijgt de attesten digitaal en dus sneller aangeleverd
  • hij kan het document afdrukken met behoud van authenticiteit en rechtsgeldigheid

Winst voor het bestuur

  • een eerste stap richting digitale dienstverlening
  • uw dienstverlening verloopt sneller
  • u schakelt drukkosten uit
  • u hebt geen postzegels meer nodig
  • uw bestuur krijgt een eigentijds imago
  • u past binnen het actieplan 'Vlaanderen Radicaal Digitaal'

Activeer hier uw voordeel

INTELLISTAMP: dé oplossing voor het afleveren van burgerzakenattesten 1) Front-end oplossing 1. een website wordt voorzien voor het aanvragen van attesten. Een link (URL) die makkelijk in een bestaande website geïntegreerd kan worden, wordt ter beschikking gesteld. Via deze link kan de burger één van de vier attesten selecteren zich identificeren via EiD en zijn e-mailadres opgeven Al deze informatie wordt via e-mail verstuurd naar een ambtenaar van uw bestuur. 2. daarnaast wordt een website voorzien voor het valideren van afgeleverde attesten. Dit omvat tevens een link (URL) die makkelijk in een bestaande website geïntegreerd kan worden. 2) Virtuele Printer De ambtenaar krijgt via e-mail een aanvraag en maakt het gevraagde attest aan. Via de ‘virtuele printer’ voegt men in enkele muisklikken een digitale handtekening én digitale stempel toe aan het gemaakte attest. Daarna stuurt de ambtenaar dit attest via een e-mail naar de burger.
3) IntelliStampCenter De virtuele printer maakt gebruik van het IntelliStampCenter die de documenten voorziet van een IntelliStamp (= digitale handtekening én digitale stempel). Er wordt daarbij voorzien in een certificaat dat nodig is om een digitale handtekening te plaatsen en een standaard stempel.